Wirus Zika czesc 4

Żaden pacjent nie był hospitalizowany podczas epidemii w Yap. Te częste objawy występowały na częstościach podobnych do tych w wybuchu Yap w kohorcie ciężarnych kobiet z infekcją wirusem Zika w Brazylii. 69 Wysypka jest zazwyczaj grudkowo-grudkowa i swędząca, 69 i gorączka, gdy występuje, jest na ogół krótkotrwała i niska. stopień.69 Inne objawy, które odnotowano w związku z ostrą infekcją obejmują hematospermię, 57,60 przemijające nudne i metalowe słuch, 27 obrzęk rąk i kostek, 27,70 i podskórne krwawienie.71 Komplikacje neurologiczne
Obserwowano związek czasowy i geograficzny między zespołem Guillain-Barré a epidemiami wirusów Zika na Pacyfiku iw obu Amerykach.19,21,72-74. W wybuchu epidemii w Polinezji Francuskiej wystąpiło 38 przypadków zespołu Guillain-Barré osoby, które ubiegały się o opiekę medyczną.19 Badanie kliniczno-kontrolne w Polinezji Francuskiej wykazało silne powiązanie (iloraz szans> 34) między zespołem Guillain-Barré a wcześniejszym zakażeniem wirusem Zika; wyniki badań elektrofizjologicznych były zgodne z podtypem neuropatii ostrej motorycznej aksonalnej zespołu Guillain-Barré.75 Zgłaszano również zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych76 i ostre zapalenie rdzenia77, które komplikuje zakażenie wirusem Zika.
Niekorzystne wyniki płodu
Pełne spektrum wyników płodu wynikających z infekcji wirusem płodowym Zika u ludzi nie zostało jeszcze ustalone; jednak dobrze scharakteryzowany wpływ infekcji matczynej wirusem różyczki i cytomegalii (CMV) może być pouczający. 78,79 Infekcje matczynej różyczki w pierwszych 10 tygodniach ciąży mogą powodować niepożądane skutki u płodu u 90% niemowląt i następnie, przy znacznie niższym ryzyku po tygodniu ciąży 18.80,81 Wrodzone anomalie związane z infekcją różyczkową u matki podczas ciąży obejmują utratę słuchu z odbiorczą obserwacją, zaćmę i inne anomalie oczu, anomalie sercowe i skutki neurologiczne, w tym niepełnosprawność intelektualną, uszkodzenie niedokrwienne mózgu i małogłowie .80,82 Podobnie, matczyna infekcja CMV może wywierać głęboki wpływ na płód, w tym niedosłuch czuciowo-nerwowy, zapalenie naczyniówki i neurologiczne, takie jak małogłowie, niepełnosprawność intelektualna i porażenie mózgowe83. W przypadku pierwotnych zakażeń CMV ryzyko niekorzystne efekty płodowe są najwyższe w pierwszym trymestrze, ale ryzyko utrzymuje się w drugim i trzecim trymestrze r, z niektórymi niekorzystnymi skutkami płodu odnotowanymi u matek z serokonwersją po tygodniu ciąży 27.84 Szczególnie niepokojące jest to, że niektóre niemowlęta bez oczywistych niepożądanych skutków wrodzonej infekcji CMV przy urodzeniu mogą mieć późny początek lub postępującą utratę słuchu, której nie można zidentyfikować za pomocą badań przesiewowych. noworodków.85 Do innych przyczyn małogłowie należą niektóre zespoły genetyczne, zaburzenia naczyniowe podczas rozwoju mózgu, niedobory żywieniowe i narażenie na niektóre toksyny, takie jak rtęć.86
Mikrocefalia jest klinicznym odkryciem o niewielkim rozmiarze głowy dla wieku ciążowego i płci oraz wskazuje na podstawowy problem związany ze wzrostem mózgu. [87] Brak spójnych i wystandaryzowanych definicji przypadków zakwestionował dokładne monitorowanie mikrocefalii podczas obecnego wirusa Zika. Wybuch.39 Ośrodki Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) zaleciły, aby małogłowie definiować jako obwód potyliczno-czołowy poniżej trzeciego centyla dla wieku i płci ciążowej.88 Występowanie małogłowie w Stanach Zjednoczonych wynosi średnio 6 przypadków na 10 000 żywych urodzeń. , w zakresie od około 2 do 12 przypadków na 10 000 żywych narodzin.89 Ponieważ podobne wskaźniki są oczekiwane w innych krajach, liczby te mogą być odpowiednimi wskaźnikami odniesienia dla regionów bez dokładnych danych historycznych.
Rysunek 4
[patrz też: na zdrowie po francusku, mri głowy cena, pediatra grójec ]