Wirus Zika ad 7

Wirus prawdopodobnie pojawił się w Afryce Wschodniej, a następnie rozprzestrzenił się w Afryce Zachodniej, a następnie w Azji, w wyniku czego powstały wyraźne linie (Nigeryjski Klaster, Gromada MR766 i azjatycki genotyp) .101,117 Wszystkie szczepy obecnie związane z wybuchem w Ameryce są azjatyckiego genotypu i są najbliżej spokrewnione ze szczepami z Yap, Kambodży, Tajlandii i Polinezji Francuskiej.118 Szczepy z Ameryki, które były do tej pory badane, są genetycznie bardzo podobne do siebie, z około 99% homologią nukleotydową. Co więcej, wśród wszystkich szczepów wirusa Zika występuje silna konserwacja, z mniejszą niż 12% rozbieżnością na poziomie nukleotydów.119 Jest to ważne dla testów diagnostycznych, które opierają się na precyzyjnych sekwencjach i epitopach, a także na rozwoju terapii i szczepionek. . Aktualne dane dotyczące podobieństwa sugerują, że jakikolwiek produkt szczepionki opracowany przeciwko jakiemukolwiek szczepowi wirusa Zika powinien być ochronny przed wszystkimi szczepami. Sam charakter ścisłego powiązania między flawiwirusami jest odpowiedzialny za wyzwania związane z opracowaniem algorytmów diagnostycznych służących do rozróżniania tych wirusów. Leczenie, zapobieganie i kontrola
Podobnie jak w przypadku innych flawiwirusów przenoszonych przez komary, leczenie nieskomplikowanej infekcji wirusem Zika skupia się na objawach. Nie istnieje szczepionka przeciw wirusowi Zika; w ten sposób środki zapobiegawcze i kontrolne koncentrują się na unikaniu ukąszeń komarów, zmniejszaniu transmisji seksualnej i kontrolowaniu wektora komarów. Potencjalnie skuteczne metody zapobiegania, które koncentrują się na ograniczaniu zakażeń u kobiet w ciąży, obejmują unikanie niepotrzebnych podróży do obszarów ciągłego przenoszenia wirusa Zika, unikanie niezabezpieczonego kontaktu seksualnego z partnerami narażonymi na zakażenie wirusem Zika, 103 i stosowanie środków odstraszających komary, leczenie permetryną odzież, 120 łóżek łóżkowych, 121 ekranów okiennych, 122,123 i klimatyzacja124,125 Najbardziej skuteczna kontrola wektora A. aegypti opiera się na zintegrowanym podejściu polegającym na eliminacji miejsc hodowli komarów A. aegypti, stosowaniu larwicydów i stosowaniu środków owadobójczych do zabijania dorosłe komary. Jednak każde z tych podejść ma zasadnicze ograniczenia. Społeczności są często mobilizowane do redukcji stanowisk lęgowych A. aegypti, ale ta strategia często zawodzi, częściowo z powodu niespójnego udziału wśród gospodarstw domowych i obecności tajemniczych miejsc lęgowych we współczesnych miejskich warunkach126, 127. Programy zwalczania dengi szeroko wykorzystują natrysk owadobójczy podczas ogniska choroby, ale niewiele dowodów potwierdza jego skuteczność jako pojedynczej interwencji kontrolnej.128 Stosowanie larwicydów129 i wewnętrznych oprysków resztkowych121, 30 było skuteczne w niektórych ustawieniach. Biorąc pod uwagę te ograniczenia, zaleca się zintegrowane podejście do zapobiegania i kontroli wektorów w połączeniu z terminowym wykrywaniem choroby, przekazywaniem aktualnych i prawidłowych informacji oraz rozwijaniem szybkiej reakcji, która angażuje społeczność.
Przyszły Outlook i wskazówki
Obecna zapadalność na zakażenie wirusem Zika w obu Amerykach jest trudna do oszacowania, ponieważ objawy są niespecyficzne i na ogół łagodne, diagnostyka laboratoryjna nie jest jednolicie dostępna, a reaktywność krzyżowa przeciwciała flawiwirusowego komplikuje ocenę serologiczną w obszarach, w których denga jest endemiczna.
[przypisy: lista leków refundowanych dla seniorów, lista alergenów, benzyna lekarska ]

Powiązane tematy z artykułem: benzyna lekarska lista alergenów lista leków refundowanych dla seniorów