Wirus Zika ad 6

Na przykład, ostatnie zakażenie wirusem Zika może również wywołać dodatni wynik testu MAC-ELISA dla dengi. Test neutralizacji płytki nazębnej (PRNT), najbardziej specyficzny test stosowany do różnicowania przeciwciał blisko spokrewnionych wirusów, może być użyty do weryfikacji wyników testu MAC-ELISA.104 Jednak ten test jest pracochłonny i kosztowny, wiąże się z obsługą żywego wirusa , trwa do tygodnia, aby wykonać, wymaga znormalizowanych odczynników, które często nie są dostępne i nie jest szeroko wykonywane. W miejscach, w których PRNT jest niedostępna lub objętość testów czyni niepraktyczną PRNT, próbki, które są pozytywnie wykrywane przez wirus Zika MAC-ELISA i negatywne przez test ELISA denga mogą być interpretowane jako przypuszczalna infekcja wirusem Zika. Jednak dokładność diagnostyczna tego podejścia nie została ustalona. Największym wyzwaniem związanym z serologiczną reaktywnością krzyżową jest zjawisko pierwotnego grzechu antygenowego 105: dla pacjentów, którzy wcześniej byli eksponowani na heterologiczny flawiwirus w wyniku naturalnej infekcji lub szczepienia, odpowiedź przeciwciał na poprzedni zakażający flawiwirus będzie bardziej energiczna niż reakcja do obecnej. 101,106 Nawet PRNT nie może wiarygodnie ustalić diagnozy u takich pacjentów. Jest to szczególnie problematyczne w obszarach, w których denga jest endemiczna, gdzie ponad 90% populacji mogło mieć wcześniej kontakt z wirusem dengi107 i dengą, a wirusy Zika mogą kok cyrkulować.
Ograniczone dane sugerują, że RNA wirusa Zika można wykryć dłużej w moczu niż w surowicy; jeśli zostanie to zweryfikowane, wydłuży to okres, w którym można ustalić ostateczną diagnozę zakażenia wirusem Zika za pomocą RT-PCR. 74,108-110. Inne duże badanie porównujące wyniki RT-PCR z próbkami surowicy i śliny wskazuje, że RT-PCR ma wyższą czułość w ślinie niż w surowicy, chociaż próbki od niektórych pacjentów były dodatnie w surowicy, ale nie w ślinie, a badanie śliny nie przedłużyło czasu wykrywalności wirusowego kwasu nukleinowego po wystąpieniu choroby.111
Nie ustalono wiarygodnych metod testowania diagnozy prenatalnej i przedporodowej infekcji wirusem Zika. Płyn owodniowy przebadano pozytywnie za pomocą RT-PCR w przypadkach wrodzonego zakażenia wirusem Zika; jednak czułość RT-PCR w tym kontekście jest nieznana. 40,53,54,94,95 W momencie dostawy krew pępowinową można testować za pomocą RT-PCR i MAC-ELISA, ale czułość tych testów dla wykrywanie prenatalnej infekcji wirusem Zika jest nieznane. RT-PCR i testy immunohistochemiczne były użyteczne w ustalaniu infekcji wirusem Zika w tkankach utraty płodu i niemowlętach w pełnym wymiarze godzin, które zmarły krótko po urodzeniu.55,94
Chociaż małogłowie i inne nieprawidłowości płodu mogą być wykryte już w 18-20 tygodniu ciąży, 40,54,69,112 często nie są wykrywane aż do późnej fazy ciąży, częściowo dlatego, że niektóre przypadki nie występują wcześniej w ciąży.69,113. Użycie ultrasonografii w celu wykrycia małogłowia zależy od czynników klinicznych i technicznych, a ultrasonografia nie jest bardzo czułym sposobem wykrywania małogłowia.115 Wyniki związane z zakażeniem wirusem Zika, które odnotowano w badaniu ultrasonograficznym, obejmują, oprócz małogłowia, nieobecność ciałko modzelowate, hydranencefalia, zwapnienia mózgowe, poszerzenie komorowe, zanik mózgu, zaburzenia ruchowe, obrzęk płodu, niedowład i opóźnienie wzrostu wewnątrzmacicznego.40,69,94,116
Wirusologia