Wirus Zika ad 5

Ryc. 4. Niemowlęta z umiarkowaną lub ciężką małogłowiem związaną z zakażeniem matczynym Zika, w porównaniu do typowego noworodka. Mikrocefalia może wystąpić w wyniku sekwencji rozerwania mózgu płodu, procesu, w którym, po względnie normalnym rozwoju mózgu we wczesnej ciąży, zapaść czaszki płodu podąża za zniszczeniem tkanki mózgowej płodu.90-92 Chociaż wcześniejsze doniesienia o matczynej infekcji prowadzącej do sekwencji rozrywania mózgu płodu nie zawierają informacji na temat czasu zakażenia matki, niektóre dowody wskazują, że to uszkodzenie może wystąpić późno podczas drugi trymestr, a nawet na początku trzeciego trymestru.93. Wstępne doniesienia z Brazylii sugerują, że niektóre z niemowląt z małogłowiem związanymi z zakażeniem wirusem Zika mają fenotyp zgodny z zaburzeniem czynności mózgu płodu (ryc. 4) .38,94,95 Odkrycie RNA wirusa Zika w płynie owodniowym płodów z małogłowiem 552,54 oraz w tkance mózgowej płodów i niemowląt z małogłowiem 55 94,95, a także wysokie wskaźniki małogłowie u niemowląt urodzonych przez matki o udowodnionej skuteczności wczesne zakażenie wirusem Zika, 69, dostarcza mocnych dowodów łączących małogłowie z matczynym zakażeniem wirusem Zika. Czas wystąpienia epidemii wirusa Zika i mikrocefalii w Brazylii 96,97 i Polinezji Francuskiej41 wskazuje, że największe ryzyko wystąpienia małogłowienia występuje w pierwszym trymestrze ciąży. W przypadku przypadków małogłowie udokumentowane zakażenie wirusem matki Zika najczęściej występowało pomiędzy 7 a 13 tygodniem ciąży, ale w niektórych przypadkach miało to miejsce dopiero w 18 tygodniu ciąży.40,52, 549, 994
Wstępne doniesienie z Brazylii wskazało, że nieprawidłowości płodu wykryte za pomocą ultrasonografii były obecne u 29% kobiet z zakażeniem wirusem Zika podczas ciąży. 69 Wczesna utrata płodu i śmierć płodu odnotowano w związku z zakażeniem u matki, które wystąpiło pomiędzy 6 a 32 tygodniem ciąży. .54,69 U niemowląt z małogłowiem w Brazylii stwierdzono anomalie oczne.69,98-100 W największym badaniu z kompleksowymi badaniami oftalmologicznymi niemowląt z małogłowiem, u 10 z 29 pacjentów stwierdzono nieprawidłowości oczne (35%). najczęstszymi nieprawidłowościami ocznymi były ogniskowe cętkowanie pigmentu, atrofia naczyniówki i zaburzenia nerwu wzrokowego (niedorozwój i ciężkie bicie dysku wzrokowego). Inne objawy oczne w tym i innych badaniach przypadku obejmowały odruch odruchowy w obrębie wgłębienia, zaniki neuroretinalne plamki, podwichnięcie soczewki i tęczówkę tęczówki. Nie wiadomo, czy objawy oczne występują po wrodzonym zakażeniu wirusem Zika u niemowląt bez małogłowia.
Diagnoza
Podstawową rutynową diagnozą infekcji wirusem Zika jest wykrywanie wirusowego kwasu nukleinowego za pomocą RT-PCR i wykrywanie przeciwciał IgM za pomocą testu immunoenzymatycznego związanego z wychwytem IgM (MAC-ELISA). Wykrywanie wirusowego kwasu nukleinowego w surowicy zapewnia ostateczną diagnozę; jednak w większości przypadków wiremia jest przemijająca, a diagnoza metodą RT-PCR okazała się najbardziej skuteczna w ciągu tygodnia od pojawienia się choroby klinicznej.67,101 W przeciwieństwie do tego, wirusowe RNA wykryto w surowicy około 10 tygodni po zakażeniu u ciężarnej kobiety, której płód Miał dowody wrodzonej infekcji.95 Ponadto wiremia jest na ogół niewielka, co utrudnia izolację wirusa z próbek klinicznych.101 Chociaż dokładny czas wystąpienia i czas trwania odpowiedzi przeciwciał IgM na wirus Zika, który jest wykrywalny przez MAC- Nie ustalono jeszcze ELISA, obszerne doświadczenie z innymi powiązanymi flawiwirusami sugeruje, że IgM pojawi się jako wiremia w ciągu pierwszego tygodnia po wystąpieniu objawów i będzie utrzymywać się przez kilka miesięcy.102 Zatem, test RT-PCR próbek surowicy uzyskanych w pierwszym tydzień choroby klinicznej i testy MAC-ELISA próbek, które nie są testowane za pomocą RT-PCR lub które uznano za negatywne za pomocą RT-PCR, prawdopodobnie będą miały najwyższą diagnostykę yield.103
Znaczna reaktywność krzyżowa przeciwciał flawiwirusowych stanowi główne wyzwanie dla interpretacji wyników testów serologicznych
[hasła pokrewne: zajęcia na basenie dla niemowląt, rehabilitacja ogólnoustrojowa, uczulenie na tytan ]