W historii wychowania znajdziemy niezliczona ilosc przykladów niepowodzenia osób, które opieraly sie na nagrodzie i karze jako na podstawowej metodzie kierowania i nauczania

W historii wychowania znajdziemy niezliczoną ilość przykładów niepowodzenia osób, które opierały się na nagrodzie i karze jako na podstawowej metodzie kierowania i nauczania. Dokumenty różnych instytucji i osób (więzienia, pracodawcy, wojsko itd. ),zajmujących się podobnie kierowaniem, kontrolą i nauczaniem jednostek, również nie mogą się pochwalić lepszymi wynikami. Żołnierze, którzy pod surowym okiem sierżanta szefa kompanii są schludni, czyści zdyscyplinowani, często po opuszczeniu wojska stają się niedbali i nie porządni. W zgodzie z tym, co powiedzieliśmy pozostaje poniżej zamieszczony komentarz napisany przez J. B. Strouda w przeglądzie badań z zakresu psychologii wychowawczej przeprowadzanych w roku 1950. Według teorii wzmacniania (która zawiera pojęcie nagrody i kary) nie dlatego nabywamy pewnych cech zachowania się, że wykonujemy pewne czynności, lecz dlatego, że wykonywanie pewnych czynności jest nagradzane. Utrzymują się one nie na mocy martwego nawyku, lecz dlatego, że nadal sprawiają zadowolenie – że w dalszym ciągu są nagradzane. Gdy okoliczności zmieniają się tak, że dany sposób postępowania przestaje być nagradzany, cechy danego zachowania mają tendencję do zanikania. [hasła pokrewne: operacja endometriozy, leczenie endometriozy, USG genetyczne ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie endometriozy operacja endometriozy USG genetyczne