Ten sposób podejscia czyni z nauczyciela centralna postac w sytuacji uczenia sie

Ten sposób podejścia czyni z nauczyciela centralną postać w sytuacji uczenia się. Jeżeli nauczyciel wynagradza i karze w sposób właściwy, uczenie się będzie przebiegało należycie. Jeżeli jednakże czyni to w sposób niewłaściwy dzieci albo nie będą się uczyły w ogóle, albo będą się uczyły rzeczy złych. Dlatego więc odpowiedzialność za uczenie się ponosi raczej nauczyciel niż dziecko. Zdarza się, że często mieszamy kontrolowanie z nauczaniem. Jeżeli próbujemy kontrolować zachowanie się dzieci, w aktualnej sytuacji stosowanie nagrody i kary może dawać pozytywne wyniki. Jeżeli jednak przypuszczamy, że będą one w dalszym ciągu zachowywały się w sposób, jaki staramy się narzucić poprzez nasz system nagród i kar, może nas spotkać rozczarowanie. Można postawić wielki znak zapytania, czy dzieci się będą stosowały do norm wymaganego zachowania się, gdy nas nie będzie, żeby je nagradzać lub karać. Może tak, a może i nie – zależ y to od wielu czynników. [podobne: test integracji sensorycznej, rehabilitacja ogólnoustrojowa, Warszawa rehabilitacja ogólnoustrojowa ]

Powiązane tematy z artykułem: psychoterapia bielsko biała rehabilitacja ogólnoustrojowa test integracji sensorycznej