Prawda jest, ze ludzie poznaja fakty i ucza sie nowych wiadomosci, ale czynia to wlaczajac je do uprzednich doswiadczen

Prawdą jest, że ludzie poznają fakty i uczą się nowych wiadomości, ale czynią to włączając je do uprzednich doświadczeń. Inaczej mówiąc, poznajemy fakty i wiadomości w powiązaniu z innymi wiadomościami, umiejętnościami, potrzebami, pojęciami, stanowiącymi już część życia i doświadczenia osoby uczącej się. Jeżeli to, czego się uczymy, nie staje się czymś koniecznym lub pożytecznym dla naszego działania jako jednostek, szybko zostaje zapomniane. Możemy zapamiętać jakiś oddzielny fragment, wiedzy na krótki czas, żeby zdać egzamin i w ten sposób uniknąć kary w formie złego stopnia lub niezadowolenia nauczyciela, którego lubimy i szanujemy. Kiedy jednak otrzymało się stopień, a nauczyciel jest z odpowiedzi zadowolony, bezużyteczny materiał przechodzi w otchłań zapomnienia. Za teorią dodawania częściowo przemawia fakt, że ludzie wykształceni znają na ogół więcej faktów niż ludzie o niższym wykształceniu. Nie znaczy to jed nak, że wykształcenie jest procesem gromadzenia faktów. [hasła pokrewne: ośrodek leczenia uzależnień lublin, kraków fizjoterapia, test integracji sensorycznej ]

Powiązane tematy z artykułem: kraków fizjoterapia ośrodek leczenia uzależnień lublin test integracji sensorycznej