Objawy krwotocznosci

Objawy krwotoczności spostrzega się w ciężkich chorobach wątroby, pęcherzyka żółciowego i przewodów żółciowych, zwłaszcza gdy przebiegają z bardzo znaczną żółtaczką. Objawy te polegają na pojawieniu się w skórze i w błonach śluzowych wybroczyn (ecchymosis), petocij (petechiae) oraz znaczniejszych wylewów krwawych. Tym objawom mogą towarzyszyć krwawe wymioty (haematemesis), stolce smołowate (melaena),krwotoki z nosa (epistaxis), maciczne (metrorrhagia) i inne. Przyczyną krwotoczności w chorobach wątroby jest znaczne obniżenie poziomu protrombiny w krwi, wywołane upośledzeniem protrombi no twórczej czynności miąższu wątrobowego lub niedostatecznym wchłanianiem w jelitach witaminy K, niezbędnej do wytwarzania w wątrobie protrombiny. Krwotoczność jest oznaką bardzo ciężkiego stanu rokującego niepomyślnie, tym bardziej że większa utrata krwi zmniejszając dowóz tlenu do komórek wątrobowych, może wybitnie pogorszyć ich sprawność oraz zwiększyć ich uszkodzenie. 4. Objawy fizyczne w zakresie wątroby i pęcherzyka żółciowego. Po zbadaniu ogólnego stanu chorego, u którego podejrzewamy chorobę wątroby czy też układu żółciowego, przechodzimy do orientacyjnego badania i brzucha (tom V) a następnie do badania wątroby. Oglądanie okolicy wątroby Na wstępie pragnę wspomnieć o objawie który stwierdza się powonieniem. Jest to cuchnienie wątrobowe (foetor hepaiuius], objawiające się szczególnym, słodkawym zapachem wydychanego powietrza, przypominającym zapach indolu lub skatolu. Cuchnienie jest oznaką bardzo ciężkiego stanu chorego. [podobne: endometrioza stopnie, endometrioza leczenie, ginekolog Warszawa ]