Nauczyciel rozklada ,rece i pyta: „Czy niczego nie nauczono cie w szkole podstawowej?”

Nauczyciel rozkłada ,ręce i pyta: Czy niczego nie nauczono cię w szkole podstawowej?. Czasami mógłby nawet spytać ucznia, czy uczył się kiedykolwiek, części mowy i używania przecinka. Uczeń niezmiennie patrzy zmieszany i mówi, że nauczyciele tych rzeczy nigdy go nie uczyli. Najprawdopodobniej, oczywiście, uczono go tego, lecz zapomniał. W każdym razie, jeśli chodzi o jego stan obecny, to przedstawia się tak, jakby nigdy przedtem nie słyszał o tych rzeczach, a więc nauczyciel szkoły średniej wzrusza z rezygnacją ramionami i zaczyna powtórkę podstawowych zasad gramatyki. Gdy ten sam uczeń idzie do szkoły wyższej lub wstępuje do pracy spotyka instruktora albo pracodawcę, który zadaje mu takie same pytania: Czy pan nie zna podstawowych zasad gramatyki (czy też matematyki lub historii)? Czy niczego nie nauczono pana w szkole średniej? I znowu robi się powtórkę podstawowych zasad, tym razem jako przygotowanie do szkoły wyższej lub do pewnych czynno ści w pracy zawodowej. Faktem jest, oczywiście, że student uczył się podstawowych zasad gramatyki i matematyki nie tylko raz, lecz kilka razy. Zapominał ich również kilka razy. Uczył się, żeby zdać egzamin lub zadowolić nauczycieli, lecz nie uczył się nigdy dla własnych celów. [podobne: lista alergenów, złamanie kości podudzia, ośrodki leczenia uzależnień nfz ]

Powiązane tematy z artykułem: lista alergenów ośrodki leczenia uzależnień nfz złamanie kości podudzia