Innym podejściem, które sprawdza się w testach społecznościowych, jest zachęcanie do dyskusji nad procesem z uczestnikami zapisanymi w innych badaniach, którzy zgodzili się opisać swoje doświadczenia na prośbę badaczy. Pomimo tych podejść odmowa udziału z powodu odmowy rejestracji jest sprzeczna z zasadą sprawiedliwości; możliwość udziału w korzyściach i ryzyku badawczym powinna być oferowana wszystkim uprawnionym. W poprawce wydanej przez CDSCO w sierpniu 2015 r. Problem częściowo rozwiązano, dopuszczając jedynie nagranie dźwiękowe do prób związanych z ludzkim wirusem ...
Nauczyciel rozkłada ,ręce i pyta: Czy niczego nie nauczono cię w szkole podstawowej?. Czasami mógłby nawet spytać ucznia, czy uczył się kiedykolwiek, części mowy i używania przecinka. Uczeń niezmiennie patrzy zmieszany i mówi, że nauczyciele tych rzeczy nigdy go nie uczyli. Najprawdopodobniej, oczywiście, uczono go tego, lecz zapomniał. W każdym razie, jeśli chodzi o jego stan obecny, to przedstawia się tak, jakby nigdy przedtem nie słyszał o tych rzeczach, a więc nauczyciel szkoły średniej wzrusza z rezygnacją ramionami i zaczyna powtórkę podstawowych zasad gramatyki.
Jeżeli poprawa, która występuje z reguły po nakłuciu komory bocznej, jest tylko chwilowa i pojawiają się znów objawy wzmożenia ciśnienia śródczaszkowego, zachodzi prawdopodobieństwo blokady dróg odpływu płynu mózgowo-rdzeniowego. W takim przypadku uciekamy się do nakłucia podpotylicznego i jeżeli manometr wykazuje wzmożenie ciśnienia, sączkujemy zbiornik wielki sposobem opisanym niżej; jeżeli natomiast nie stwierdzamy ciśnienia, ograniczamy się do ponownego (w razie potrzeby) nakłucia komory przez ubytek pooperacyjny kości i znów odpuszczamy płyn aż do spadk...