Leczenie zaburzeń związanych z używaniem opioidów cd

Leczenie opioidów bez opioidów. Jak wskazano w Tabeli 3, agoniści .2-adrenergiczni, tacy jak klonidyna (Catapres) lub tizanidyna (Zanaflex) mogą być stosowane poza wskazaniami w celu zmniejszenia lęku, piloerekcji i innych objawów. i objawy nadaktywności autonomicznej.22 Niepokój i bezsenność są leczone benzodiazepinami lub innymi lekami uspokajającymi. Biegunkę, nudności i wymioty są rozwiązywane za pomocą loperamidu (Imodium), prochlorperazyny (Compazine) lub obu tych substancji razem z napojami sportowymi lub płynami dożylnymi. Ból łagodzi się za pomocą niesteroidowych środków przeciwzapalnych, takich jak naproksen (Aleve). Takie terapie skojarzone są lepsze niż placebo w łagodzeniu objawów, ale nie są tak skuteczne w łagodzeniu objawów jak stożek metadonu lub buprenorfiny. Opioidy do leczenia wycofania
Chociaż metadon i buprenorfina do wycofania są podawane tylko w specjalistycznych programach przez lekarzy ze specjalnym szkoleniem, może być przydatne dla nie-specjalistów w zrozumieniu tych podejść w celu wyjaśnienia procesu leczenia pacjentom, których dotyczą programów specjalistycznych. Ponieważ syndromy odstawienia opioidów są spowodowane gwałtownym zmniejszaniem się stężenia leku po wielokrotnym narażeniu, objawy można zmniejszyć przez podawanie innych opioidów w celu zmniejszenia objawów, a następnie odstawienie pacjenta od nowego leku.1,4,23 Chociaż każdy agonista receptora mu-opioidowego jest agonistą, jest długodziałający (aby uzyskać płynniejsze wycofanie) i doustny (dla łatwości podawania) może działać, większość badań skupiła się na metadonie lub buprenorfinie.
Stożek Metadonu
Metadon, doustny agonista receptorów opioidowych, ma okres półtrwania wynoszący od 15 do 40 godzin. 23 Kontrolowane badania wykazują, że stosowanie stężeń metadonu u pacjentów, którzy niewłaściwie stosują inne opioidy, jest lepsze niż stosowanie schematów opartych na agonistach zawierających placebo i .2-adrenergię. objawy odstawienia i zatrzymanie pacjentów w programach leczenia
Tabela 4. Tabela 4. Leczenie objawów odstawienia opioidów za pomocą stożka z długo działającymi agonistami opioidowymi lub częściowymi agonistami. Stan pacjentów jest najpierw stabilizowany dawką, która łagodzi odstawienie, ale nie jest przemijająca (tabela 4). Następnie u pacjentów ambulatoryjnych dawki są zmniejszane o 10 do 20% co 1-2 dni w ciągu 2 do 3 tygodni lub dłużej.25 Stożek może wystąpić w ciągu około tygodnia u pacjentów hospitalizowanych, którzy przechodzą wycofanie z krótkodziałających leków, takich jak heroina. i, jak omówiono poniżej, może być tak powolne, jak 3% dawki na tydzień u pacjentów, którzy przerwali leczenie metadonem.26 Ważne jest elastyczne podawanie leku na podstawie odpowiedzi pacjenta.
Stożek Buprenorfiny
Buprenorfina jest lekiem przeciwbólowym dostępnym w postaci podjęzykowej monoterapii lub w połączeniu z naloksonem w postaci paska foliowego do stosowania podjęzykowego (np. Suboxone lub jako preparat generyczny) lub w policzkowej błonie rozpuszczalnej (Bunavail). Niniejszy przegląd koncentruje się na samej buprenorfinie, która jest częściowym agonistą receptora mu-opioidowego (wiążąca się tylko częściowo z receptorem mu-opioidowym, z uzyskaniem konkurencyjnego antagonizmu jednocześnie podawanych pełnych leków agonistycznych), agonistą delta i receptorem podobnym do opioidów ( lub nocyceptyny) receptory opioidowe i antagonista receptora kappa.27-29 Podobnie jak metadon, ma zalety podawania doustnego i długi funkcjonalny okres półtrwania
[więcej w: Ginekolog łódź, agencja statystów, Fordanserki ]