Leczenie zaburzeń związanych z używaniem opioidów ad

Takie leczenie może również pomóc pacjentom lepiej rozważyć abstynencję od opioidów, ponieważ mogą oni myśleć jaśniej po przejściu ostrej fazy wycofania. Jednak samo w sobie, wycofanie pod nadzorem medycznym zwykle nie wystarcza do długotrwałego wyzdrowienia i może zwiększać ryzyko przedawkowania u pacjentów, którzy utracili tolerancję na opioidy (tj. Potrzebę wyższych dawek leku w celu wywołania działania ) i wznowić stosowanie tych leków.10,12 Wielokrotne niewłaściwe stosowanie opioidów powoduje tolerancję, a także długotrwałe pragnienie, które zwykle wymaga dodatkowego leczenia, aby uniknąć nawrotu zażywania narkotyków. Tabela 2. Tabela 2. Kliniczna skala odstawienia opiatów do pomiaru Objawy. Nagłe odstawienie opioidów po długotrwałym, intensywnym stosowaniu powoduje objawy przeciwne do ostrych skutków wynikających ze zmian fizjologicznych podczas zażywania narkotyków. Zmiany te powodują coś, co można nazwać zależnością fizyczną, chociaż uzależnienie fizyczne nie jest częścią oficjalnej nomenklatury diagnostycznej. Objawy odstawienia obejmują objawy fizyczne (np. Biegunka i rozszerzone źrenice), uogólniony ból i objawy psychiczne (np. Niepokój i niepokój) (Tabela 2) .18 Objawy zespołu abstynencyjnego po odstawieniu krótko działających opioidów, takich jak heroina, zaczynają się w ciągu kilku godzin po otrzymaniu wcześniejszej dawki i spadku znacznie w czwartym dniu, podczas gdy w przypadku niewłaściwego stosowania opioidów o dłuższym działaniu, takich jak metadon (Dolophine), odstawienie zaczyna się po kilku dniach i zmniejsza się około w dniu 10. Recepta z antagonistą opioidu rozpoczyna się niemal natychmiast i trwa około godzinę po podaniu domięśniowym lub podskórnym od 0,4 do 2 mg naloksonu o krótkim działaniu antagonisty co 2 do 3 minut (do całkowitej dawki 10 mg). Po ostrych objawach odstawienia następują tygodnie do miesięcy z przedłużającymi się zespołami do odstawienia, które obejmują zmęczenie, anhedonię, słaby apetyt i bezsenność.1,19
Najskuteczniejszym podejściem do leczenia pacjenta, który wycofał się, jest przepisanie doustnego opioidu o długotrwałym działaniu (zazwyczaj metadonu lub buprenorfiny [Buprenex]) w celu złagodzenia objawów, a następnie stopniowego zmniejszania dawki, aby umożliwić pacjentowi dostosowanie się do braku opioidu . Jednak tylko licencjonowane programy leczenia uzależnień (zarówno zabiegi stacjonarne, jak i stacjonarne) oraz lekarze, którzy ukończyli specjalne szkolenie w zakresie leków opioidowych, mogą podawać opioidy w leczeniu zaburzeń związanych z używaniem opioidów.20 Takie medycznie nadzorowane wycofanie może również wymagać użycia nieopioidów. leki, które pomagają kontrolować objawy.21,22
Ta sekcja zaczyna się od bardziej ogólnie dostępnego, ale mniej skutecznego schematu odstawienia przy użyciu mniej ściśle kontrolowanych leków niż te, które są dostępne w specjalistycznych klinikach.
W przeglądzie tym nie opisano ultrakrótkich protokołów, które przyspieszają odstawienie za pomocą naltreksonu u silnie uspokajających pacjentów, ponieważ ścisła obserwacja medyczna silnie uspokajających pacjentów jest droższa i bardziej niebezpieczna i nie daje lepszych wyników niż omówione poniżej opioidy. Wreszcie, same ultraprecyzyjne protokoły odstawienia nie zwiększają długotrwałej abstynencji opioidów.
Obniżanie objawów za pomocą agonistów .2-adrenergicznych i innych środków nieopioidowych
Tabela 3
[więcej w: Ginekolog łódź, Warszawa USG genetyczne, ginekolog Warszawa Śródmieście ]

Powiązane tematy z artykułem: Ginekolog łódź ginekolog Warszawa Śródmieście Warszawa USG genetyczne