Leczenie zaburzeń związanych z używaniem opioidów ad 7

Poszukiwania te doprowadziły do terapii podtrzymującej buprenorfiną.6,56,57 Chociaż doustna buprenorfina ulega szybkiemu zniszczeniu w wątrobie, jest dobrze wchłaniana jako podjęzykowa tabletka lub błona policzkowa. 26 Buprenorfina ma działanie, które trwa od 24 do ponad 36 godzin. Zmniejsza objawy odstawienia opioidów i częściowo blokuje zatrucie innymi opioidami.6,28 Lekarze zatwierdzeni do przepisywania buprenorfiny do celów leczenia w urzędzie początkowo ograniczali się do 30 takich pacjentów naraz, liczba ta została zwiększona do 275 pacjentów w lipcu. 2016. Muszą same przepisywać buprenorfinę (np. Nie przez pielęgniarkę), muszą oferować doradztwo lub być w stanie skierować pacjentów do poradnictwa i muszą wyrazić zgodę na udział w kontrolach lekarstw.
Zagrożenia związane z buprenorfiną obejmują przedawkowania, szczególnie jeśli przyjmuje się je razem z lekami działającymi hamująco i potencjalnie nielegalną dystrybucją leków.58,59 Jednakże śmiertelność podczas indukcji przy użyciu buprenorfiny jest niższa niż podczas indukcji metadonem; odkrycie to przyczyniło się do zatwierdzenia biurowego leczenia podtrzymującego przez lekarzy ze specjalnym szkoleniem i certyfikacją.6
Aby zniechęcić do niewłaściwego stosowania dożylnej buprenorfiny, leczenie podtrzymujące obejmuje podjęzykową lub policzkową kombinację buprenorfiny i naloksonu o krótko działającym antagonistą opioidu, zwykle w stosunku 4 do dla obu leków.6,60 Z powodu niskich dawek Podawany nalokson i niewielki odsetek tego leku, który jest wchłaniany doustnie, ten antagonista opioidowy nie przyspiesza odstawienia, chyba że zostanie wstrzyknięty dożylnie, w takim przypadku objawy odstawienia mogą być nagłe i ciężkie.
Kryteria doboru pacjentów do utrzymania buprenorfiny przypominają wyżej wymienione kryteria utrzymania metadonu.57 Chociaż protokoły leczenia różnią się w zależności od konkretnych potrzeb pacjentów, zwykle omawiany jest tutaj krótki proces. 56,57,61 Pacjent musi mieć wczesne objawy odstawienia unikaj wytrącania się zespołu abstynencyjnego, gdy przyjmuje wysokie dawki leku powodującego nadużywanie.
Faza indukcji trwa około 7 dni u pacjentów, którzy nadużywają krótko działającego opioidu, takiego jak heroina. W dniu typowi pacjenci otrzymują od 4 do 8 mg buprenorfiny. W dniu 2 dawka jest zwiększana do 16 mg, z dalszymi codziennie wzrasta do 7 dnia, ale rzadko w sumie więcej niż 30 mg na dzień. Faza stabilizacji (około 8 tygodni) rozpoczyna się, gdy głód jest znacznie zmniejszony, niewłaściwe stosowanie opioidu jest zmniejszone lub nieobecne, objawy odstawienia są nieobecne i uzyskano stabilną dawkę. W razie potrzeby dawki można zwiększać do 4 mg co tydzień do dawki dobowej sięgającej nawet 32 mg; stan większości pacjentów stabilizuje się od 16 do 24 mg. Przy dawkach mniejszych niż 8 mg na dzień program może nie być skuteczny, a wyższe dawki mogą być wymagane w celu uzyskania maksymalnego efektu.6,10,62
Faza leczenia podtrzymującego rozpoczyna się po ustaleniu najbardziej odpowiedniej dawki. Zazwyczaj minimalna długość leczenia wynosi 12 miesięcy, chociaż podobnie jak w przypadku metadonu, ryzyko nawrotu i przedawkowania zwiększa się po przerwaniu leczenia buprenorfiną.63 Jeśli pacjent i lekarz zdecydują, że należy rozpocząć stożek buprenorfiny, dawki należy zmniejszać powoli, podczas gdy dawka jest monitorowany i dostosowywany zgodnie z zaobserwowanymi objawami odstawienia.
Mocne i spójne dane potwierdzają skuteczność utrzymania buprenorfiny w porównaniu z placebo i naltreksonem, szczególnie w dawce 16 mg lub więcej dziennie.6,61,62 Rozpoczęcie leczenia buprenorfiną tak szybko, jak to możliwe (np. Gdy pacjent jest hospitalizowany lub po wizycie na oddziale ratunkowym) może zwiększyć skuteczność.64 Połączenie terapii podtrzymującej z poznawczym podejściem behawioralnym może poprawić wyniki.
Nie ma sztywnych zasad dotyczących skierowania pacjenta do kliniki na utrzymanie metadonu lub na konserwację buprenorfiny
[patrz też: ginekolog Warszawa, operacja endometriozy, objawy endometriozy ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog Warszawa objawy endometriozy operacja endometriozy