Leczenie zaburzeń związanych z używaniem opioidów ad 5

Leki stosowane w rehabilitacji z zaburzeń związanych z używaniem opioidów, zgodnie z celem leczenia pacjenta. Pacjenci, którzy rozpoczynają leczenie naltreksonem, muszą być wolni od fizjologicznej zależności od opioidów (np.> 7 dni bez ostrych objawów odstawienia) (Tabela 5). Status bez opioidów można ustalić za pomocą próbki moczu bez opioidów i prowokacji od 0,8 do 1,6 mg dożylnego lub domięśniowego naloksonu bez objawów odstawienia w ciągu najbliższych 15 do 30 minut przed otrzymaniem naltreksonu (w dawce 50 mg), ten sam dzień. Alternatywnym wyzwaniem jest podawanie doustnie małej dawki naltreksonu (np. 12,5 do 25 mg), a jeśli w ciągu następnych 4 godzin nie zaobserwuje się żadnego odstawienia, należy podać 50 mg doustnie. Po ustabilizowaniu się stanu pacjenta i utrzymaniu aborcji z opioidami, możliwe jest przejście na doustnie 100 mg w poniedziałek i środę oraz 150 mg w piątek lub na comiesięczne iniekcje depot. Jeżeli stosuje się naltrekson po abstynencji od opioidów po leczeniu metadonem lub buprenorfiną, indukcja może być wolniejsza (np. 12,5 mg doustnie w 1. dniu, 25 mg w dniach 2 i 3, a następnie 50 do 100 mg). W badaniach nad skutecznością stosowano zazwyczaj doustne, a nie domięśniowe dawki naltreksonu, ale obie formy są lepsze od placebo w utrzymywaniu abstynencji od opioidów, z pewnymi dowodami, że comiesięczne iniekcje są lepsze od dawek doustnych.35,39 Jednak w większości badań doustnego naltreksonu, około 50% pacjentów przerwało stosowanie leku w ciągu 6 tygodni, przy czym tylko 15% pozostało w badaniu w 25 tygodniu w niektórych ocenach40. Wyższe wskaźniki przylegania obserwuje się w przypadku leczenia opioidami, jak opisano poniżej .1,41 Ponadto, z powodu utrata tolerancji występująca przy powstrzymywaniu się od opioidów zwiększa ryzyko przedawkowania, które może prowadzić do śmierci, u pacjentów, którzy przerwali stosowanie naltreksonu i powrócą do stosowania opioidów.11
Podejście do konserwacji opioidów
Osoby uzależnione od opioidów, które niechętnie lub nie są w stanie przerwać stosowania opioidów, ale chcą poprawić swoje zdrowie i sytuację życiową, mogą znacznie poprawić codzienne funkcjonowanie leczenia opioidami. Opcjonalne doustne opioidy, aby uniknąć wcześniejszego wzmocnienia związanego z igłami, a także stosunkowo niedrogie, długotrwałe opioidy, aby uniknąć codziennych objawów odstawienia i poprawy przylegania, są dostępne.10,11,42 Cele konserwacji obejmują poprawę zdrowia, unikanie skażonych igieł i ryzyko zakażenia wirusem HIV lub zakażenie wirusem zapalenia wątroby typu C, polepszanie relacji międzyludzkich i zdolności do pracy, zmniejszanie łaknienia i nagradzających skutków nielegalnych opioidów oraz zmniejszanie liczby przestępstw popełnianych w celu zapłaty za nielegalne narkotyki.
Programy naprawcze powinny obejmować wsparcie psychologiczne, wymagać od uczestników wzięcia udziału w poradnictwie, oferować edukację na temat sposobów radzenia sobie z zespołami bólowymi bez niewłaściwego stosowania opioidów na receptę i ostrzegać pacjentów, aby uniknąć niewłaściwego stosowania innych leków, takich jak benzodiazepiny i gabapentyna (Neurontin), z których mogą korzystać. aby uzyskać wysoki poziom podczas przyjmowania leczenia agonistami opioidowymi. Ważne jest uważne monitorowanie stosowania nielegalnych narkotyków i przekierowywanie leków na leczenie opioidami do innych użytkowników.43 Chociaż teoretycznie, każdy długo działający doustny opioid może być stosowany do konserwacji, jedyne zatwierdzone leki do tego zastosowania w Stanach Zjednoczonych. Państwa to metadon i buprenorfina.
Metody konserwacji metadonu
Leczenie podtrzymujące metadonem, doustnym agonistą mu, było szeroko stosowane i intensywnie badane na całym świecie
[podobne: wbijanie pali, wybielanie warg sromowych, młyny kulowe ]