Grace przekonala sie równiez, ze sposób, w jaki dzieci reagowaly na kazda z tych sytuacji, zalezal czesciowo od struktury osobowosci dziecka

Grace przekonała się również, że sposób, w jaki dzieci reagowały na każdą z tych sytuacji, zależał częściowo od struktury osobowości dziecka. Na przykład, dzieckiem reagującym najlepiej na pochwałę, jest dziecko, które można charakteryzować jako dzieci dobre, takie, któremu w szkole dobrze się powodzi, które odczuwa silną potrzebę społecznej aprobaty i akceptacji, wykazuje cechy przywódcy, interesuje się innymi w sposób normalny, jest względnie stałe i ma poczucie bezpieczeństwa. Badania Grace wykazują, że zanim zaczniemy zastanawiać się, jakie są względne zalety metody pochwał i kar, należy postawić pytanie: w stosunku, do jakiego dziecka ma być zastosowana kara lub nagroda? Odpowiedź na to pytanie, oczywiście, obejmie informacje o emocjonalności dziecka. Badania Grace wysunęły również zagadnienie, czy słuszne jest stosowanie nagrody lub kary o charakterze zbiorowym w stosunku do całej grupy dzieci. Jeżeli reakcja dzieci na nagr odę i karę jest różna, może się okazać, że taki sposób postępowania wywoła bardzo różne skutki. Przeciwko teorii nagrody i kary należy wysunąć jeszcze inne zastrzeżenie, mianowicie, że osoby, które ją stosują, nie uwzględniają na ogół potrzeb uczących się. [więcej w: endometrioza po menopauzie, endometrioza po menopauzie leczenie, mri głowy cena ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza po menopauzie mri głowy cena na zdrowie po francusku