Edoksaban kontra Warfaryna w leczeniu objawowej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej AD 7

Zgony i inne niekorzystne zdarzenia
Liczbę i przyczyny zgonu, a także wyniki dotyczące korzyści netto z leczenia przedstawiono w tabeli S3 w dodatkowym dodatku. W grupie edoksabanu wystąpiło 21 ostrych zdarzeń wieńcowych (0,5%) i 16 w grupie leczonej warfaryną (0,4%). Wskaźniki innych działań niepożądanych były również podobne w obu grupach. (Tabela 2 i Tabela S3 w dodatkowym dodatku).
Dyskusja
W tym dużym, podwójnie zaślepionym badaniu z udziałem pacjentów z żylną chorobą zakrzepowo-zatorową, leczenie heparyną, a następnie edoksabanem podawanym doustnie raz na dobę, w porównaniu ze standardową terapią, było nie mniejsze ze względu na skuteczność i lepsze w odniesieniu do krwawienia. Udało nam się zarejestrować pacjentów w szerokim spektrum żylnych objawów zakrzepowo-zatorowych, od ograniczonej proksymalnej zakrzepicy żył głębokich do ciężkiej zatorowości płucnej, a względną skuteczność obserwowano w całym teście. W analizach bezpieczeństwa wyniki były zgodne zarówno z poważnym krwawieniem, jak i istotnym klinicznie krwawieniem, z mniejszą liczbą zgonów i krwawień wewnątrzczaszkowych w grupie edoksabanu (tabela 2), chociaż różnica między grupami w odniesieniu do poważnego krwawienia nie osiągnęła znaczenie statystyczne.
Skuteczność oceniano po 12 miesiącach obserwacji, niezależnie od czasu trwania leczenia – projektu badania różniącego się od wcześniejszych badań.5-8 Projekt badania Hokusai-VTE, w porównaniu z projektem wymagającym tylko analizy dotyczące leczenia pozwoliły na lepsze zrozumienie wyników, których można oczekiwać w praktyce klinicznej. W analizie leczenia obserwowano niskie odsetki nawrotów, które były podobne do obserwowanych we współczesnych badaniach. 5-8 W naszym badaniu względna skuteczność edoksabanu nie była ograniczona do pacjentów przyjmujących leki, ale było to oczywiste nawet wśród tych osób. który zaprzestał leczenia przed upływem 12 miesięcy (ryc. 2).
Niektóre aspekty naszego komentarza dotyczącego nakazu próbnego. Trzy ostatnie badania skupiły się na podejściu jednodawkowym we wszystkich fazach leczenia.6-8 Dlatego zastosowanie tradycyjnej sekwencji wprowadzenia heparyny, a następnie doustnego środka można uznać za ograniczenie badania Hokusai-VTE. Jednak biorąc pod uwagę globalną akceptację i zaufanie do początkowego leczenia pozajelitowego, wprowadzenie heparyny zachęciło badaczy do zapisania dużej liczby pacjentów z ciężkim stopniem żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej. Podczas projektowania badania przewidywaliśmy, że uwzględniony zostanie znaczny odsetek pacjentów z dysfunkcją prawej komory z powodu zatorowości płucnej. Mierzyliśmy poziomy NT-proBNP u wszystkich pacjentów z zatorowością płucną i oceniali wymiary prawej komory za pomocą tomografii komputerowej w losowej podgrupie 1002 tych pacjentów
[przypisy: operacja endometriozy, USG genetyczne, Ginekolog łódź ]