Edoksaban kontra Warfaryna w leczeniu objawowej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej AD 5

Czas w terapeutycznym zakresie INR obliczono przy użyciu standardowych metod, 15 z początkowym czasem wprowadzania heparyny nieuwzględnionym i z korektą dla zaplanowanych przerw. U wszystkich pacjentów z zatorowością płucną poziom N-końcowych pro-mózgowych peptydów natriuretycznych (NT-proBNP) mierzono na początku badania (poranna próbka) w laboratorium podstawowym. Dysfunkcja prawej komory została zdefiniowana jako poziom NT-proBNP wynoszący 500 pg na mililitr lub więcej.16,17 Ponadto niezależny recenzent, który nie był świadomy zadań leczenia, ocenił wymiary prawej komory w kwalifikującym się tomografie komputerowym w losowej próbie 1002 pacjentów. Dysfunkcja prawej komory została zdefiniowana jako stosunek średnicy prawej komory do średnicy lewej komory wynoszącej 0,9 lub więcej,18,19 Wyniki
Pacjenci i leczenie
Rysunek 1. Rysunek 1. Randomizacja i kontynuacja. Zmodyfikowane analizy zamiaru leczenia i bezpieczeństwa obejmowały wszystkich pacjentów, którzy przeszli randomizację i otrzymali co najmniej jedną dawkę badanego leku.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka demograficzna i kliniczna pacjentów. Od stycznia 2010 r. Do października 2012 r. 8292 pacjentów zostało zapisanych do 439 ośrodków w 37 krajach (ryc. 1). Wyjściowa charakterystyka pacjentów była podobna w obu grupach badawczych (tabela 1). Mediana czasu leczenia heparyną po randomizacji wynosiła 7 dni. Szczegóły faktycznego czasu trwania leczenia badanym lekiem podano w tabeli S2 w dodatkowym dodatku; 40% pacjentów było leczonych przez 12 miesięcy. U 99% pacjentów w tej grupie przestrzeganie leczenia edoksabanem wynosiło 80% lub więcej. Wśród pacjentów otrzymujących warfarynę INR był w zakresie terapeutycznym przez 63,5% czasu, powyżej 3,0 przez 17,6% czasu i poniżej 2,0 przez 18,9% czasu.
Nawracająca żylna choroba zakrzepowo-zatorowa
Tabela 2. Tabela 2. Wyniki kliniczne w całym okresie badania i okresie leczenia. Rysunek 2. Rysunek 2. Skumulowane wskaźniki zdarzeń Kaplan-Meier dla pierwotnego wyniku skuteczności. Krzywe Kaplana-Meiera są pokazane dla pierwszego wystąpienia pierwotnego wyniku skuteczności orzekanej objawowej nawrotowej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej (ŻChZZ) – złożonej z zakrzepicy żył głębokich lub niezakończonej zgonem lub śmiertelnej zatorowości płucnej – w całym okresie badania. Wstawka pokazuje te same dane na powiększonej osi y.
Nawrót żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej w całym okresie badania wystąpił u 130 z 4118 pacjentów (3,2%) w grupie edoksabanu iu 146 z 4122 pacjentów (3,5%) w grupie leczonej warfaryną (współczynnik ryzyka z edoksabanem, 0,89, 95% przedział ufności [CI], 0,70 do 1,13, P <0,001 dla nie gorszej jakości). Różnica w ryzyku (edoksaban minus warfaryna) wynosiła -0,39 punktu procentowego (95% CI, -1,16 do 0,39) [przypisy: ośrodki leczenia uzależnień nfz, na zdrowie po francusku, złamanie kości podudzia ]

Powiązane tematy z artykułem: na zdrowie po francusku ośrodki leczenia uzależnień nfz złamanie kości podudzia